Par-J har sett att man kan köpa tilapia i min butik, styckfrysta filéer. De ska likans vid abborre vilket kanske kunde vara gott att grilla nu i sommar. Någon som har bra tips på tillagning av denna firre?
Joakim-Draktoft Tja, denna borde väl fungera kanske: http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?id=1589 :D :D :D
Alexander-Ylipaa Käkade en orientalisk marinerad vitfirre igår. Sketgott. Typ curry, chilli och sånt kraffs. Prova det!
Micke-Jarhl Jag käkade stekt panerad tilapia som dagens rätt i förra veckan med vitvinsås senap+ koktpotatis absolut inget fel på den...
Alexander-Ylipaa MalaweTilapia är en fisk som ofta används i laxerande syfte...någon som fick "problem"? ;) Snarare så "löste sig" problemet. ;)
StefanL Jag bara luras...har aldrig testat fisken men sett den i diskarna. Ska nog ta och hugga in någon gång. Kanske blir en favo, vad vet jag. Annars äter jag gurami och annat akvariefiskaktigt emellanåt. ;)
ozric GabbiJag vet en grabb som panerade och vändstekte farsans diskusar... Orsaken till det skulle man ju verkligen vilja höra... haha. Och hur de smakade ; vicks blå,polkagris el jordgubb??