johanhÄr liquidoser bra? Finns det någon bra komplett näringslösning som man kan köra i den och slippa hålla på med pmdds olika lösningar och pulver?
Vad jag vet finns ingen komplett gödning som funkar lika bra som PMDD, och definitivt inte så billigt. Tropica har relativt nyligen lanserat kväve- och fosforgödning, men de kommer också i olika flarror om jag inte missminner mig. Har inte testat den. Borde annars gå att blanda ihop en liten skvätt PMDD med vatten och dosera gemensamt (menar alltså att man enbart blandar PMDD-ingredienserna i tillräckligt stor dos för att fylla liquidosern, i övrigt lagrar man PMDD-lösningarna var för sig).
Om jag ville testa automatisk gödning så hade jag inte satsat på liquidosern, utan i stället köpt någon av automaterna som saltvattensnissarna använder. Inbillar mig att de är bättre, och de brukar även gå att koppla till en lite större bytta med gödning/vad man nu vill dosera. Har inte kollat upp sådant på länge, men jag tror att de är dyrare också. Minns att Aquamedic har någon variant av dem.
Edit: hittade lite grejer på Akvarieudstyr
http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=Pcdosering&gruppe=salt
Hilsen,
P