Mike_Noren
@stelin: De är oslagbara grisar, äter precis hur mycket som helst. De kan äta tills de är helt uppblåsta, och gör gärna det också.
Dra gärna upp salthalten, jag skulle tippa att färgstyrkan kommer då. De ljusa partierna blir lysande neongulgröna, samma färg som på pannfläcken, så småningom.
Stelin
Mike;
Ja, jag har nog aldrig sett fiskar som vräker i sig så mycket. Det vore kul att se om dom fick annu bättre färger med mer salt i. Den där gröna färgen är ju riktigt härlig. Så jag ska helt klart göra detta.
Men jag har några andra fiskar i karet som jag måste bli av med först. Som jag inte tror klarar en högre salthalt. (Trodde att jag skulle kunna bli av med dom omgående men det sket sig.)
Men jag ska ha gjort av mig med dom inom en månad sedan ska jag öka på salt halten.
Hällde i salt så att jag har en salt halt på c:a 1,002 samt lite bikarbonat igårkväll. På det hoppas jag att dom ska klarar sig till jag har möjlighet att öka på salthalten på allvar.
Stelin
Kulfiskarna går sedan en tid tillbaka i mitt saltvattenskar. Det funkar vädigt bra med övriga fiskar. Som är ett par dvärgkejsare, röd hökfisk samt en Valenciennea strigata. Börjar kulfiskarna tuffa till sig så blir dom genast tillrättavisade. Inga avbetna fenor på fiskarna. Inga bråk inbördes mellan kulfiskarna heller.
Angående färgerna så märker jag än så länge inte så stor skillnad. Däremot tycker jag dom verkar piggare nu när dom går i saltvatten.
Nu hoppas jag att dom också börjar växa lite. Dom äter ju något helt enormt mycket.
Ja, sålänge jag inte matar med torrfoder. Inget sådant accepteras. (Då har jag provat foder från Aquatic Nature- NLS-Ocean Nutrition-Tetra samt Omega One...) Nej, det ska vara frysfoder. Vilket frysfoder kvittar dock. Dom har ätit allt jag provat.