Joakim-Draktoft ca. klockan 23:00 stänger vi ned forumet för förberedande arbete inför nya servern. Förhoppningsvis blir det ett kortvarigt avbrott, med reservation för murphy´s law (http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy's_law).....
StefanL Joakim DraktoftAllt från 1 timme till max 3 timmar. Längre tänker då inte jag vara uppe inatt :D Menar du att du ska gå o lägga dig så tidigt som kl 02 Jocke? :D Det tror jag inte på...
Tony Oj oj, 3 timmar.. det återstår nog att se :) Jag hade sagt en timma, och dubblerat tiden enligt standard.. dubbla din tid, så är det ju 6 timmar, och då blir det inte många kundbesök i morgon ;)
Joakim-Draktoft Sådär... åter öppet. Upptäcker ni några egenheter gör oss uppmärksammade på dem. Forumet nu uppdaterat till senaste version inför överflyttningen. Nytt driftavbrott kommer att ske vid slutgiltig överläsning av databasposter.
Joakim-Draktoft Var tvungena tt göra driftavbrott under natten igår också för databasöverläggning, och det visade sig ta MYCKET längre tid än planerat, varför sidan kom upp först nyligen.
Micke Jag har haft problem länge med menyn här i forumet ett tag. Snabblänkarna försvinner och det kommer in andra länkar istället. Se bifogad skärmdump. Jag har IE7 och har inga problem i andra vBulletin-forum.
Micke Joakim Vi tar en titt på det. Antagligen har template skrivits över vid uppgraderingen. Problemet fanns redan innan uppdateringen. Ingen som vet något om detta? [/quote ]Hur aktiverar man snabbsvar? Jag hittar inga inställningar för det.
Rauken Problemet fanns redan innan uppdateringen. Ingen som vet något om detta? Om du kör med "hög" säkerhetsnivå så visas inte "Snabblänkarna" Om så är fallet, ställ ner den ett steg så funkar det...