Jodå, har faktiskt haft Chokladciklider för bara 3-4 år sen. Daemon var fräcka också, finns flera jordätare som jag tycker är mycket fina men dom blir ju rätt så stora och då jag vill ha ett gäng dvärgar i karet så blir det väl inte så bra känns det som eller? Känns som dom små skulle komma bort på nått sätt..
Hej
Jag tror dvärgar skulle funka bra ihop med Satanoperca, kanske inte Daemon men Leocosticta elle Jurupari som är väldigt fredliga fiskar..
Kör själv Satanoperca sp "redlips" och de varken gräver i ngn större mängd eller bråkar med de andra, de hävdar sig inom gruppen genom lite mun drag och puffar på varandra.. men värre än så är det inte.
Om du är nyfiken på Jordätare men inte vill ha så stora fiskar så har du ju Biotodoma och Gymnogeophagus som inte blir så där jätte stora, runt 10-15cm finns det ett par arter.
Kanske en dvärg Crenicichla skulle passa in tillsammans med Apistogramma, Crenicichla Regani är en personlig favvorit till utseendet.
Hade däremot vart försiktig med Rödmunstetra tillsammans med Altum, låter som de blir mat med tiden.
MVH
Kristofer