Danne_K vi tar väll en altum till eftersom att folk verkar vara in på det just nu ;) Ingen vidare bild men man kanske ser lite hur dom ser ut i varje fall. synd dock att den inte sträcker på sig lite mer :D
StefanL Det där var en snygging! Gillade verkligen både färgerna och kroppsformen. Hur stor är den? Hane/hona?
Robin Det där var en snygging! Gillade verkligen både färgerna och kroppsformen. Hur stor är den? Hane/hona? Kan den vara 8cm max. Har ingen aning om det är hona eller hane. Verkar vara svårt att se på tilapior.
Wilhelm Tilapia butikofferi (Simmar också i karet hemma Wilhelm. ;) ) Robin! Bra att du skiver så, då slipper jag att fråga. ;) Jag gillar ditt val av fiskar och bilder.
xandersx Tilapia butikofferi (Simmar också i karet hemma Wilhelm. ;) ) Sjukligt bra foto. Och snygg firre. Akta era andra fiskar om sisådär 8-10 cm bara, Buttis brukar bli rätt griniga på det mesta som har fenor. Fast det visste du kanske redan iofs.
Robin Sjukligt bra foto. Och snygg firre. Akta era andra fiskar om sisådär 8-10 cm bara, Buttis brukar bli rätt griniga på det mesta som har fenor. Fast det visste du kanske redan iofs. Dom får stryk av Pelmatochromisen. Som hela tiden ligger 4cm före. :D
Alexander-Ylipaa Lite bilder på fesken från idag. Hade besök av en fotoglad diskuspolare som börjar kunna det här med att fota. Ynglen börjar ta sig riktigt riktigt bra nu. Lika stora som en snusdosa om inte större. Fotograf, Markus Vigren.
Markus_A Markus den var fin är det nya akvariet den är fotad i ? Tomas Yes. Han är helt galen i sina honor (3 st), speciellt morgon & kväll. Blir nog lek så snart honorna kommer i kondition.
deelay Den ser bra ut den hanen Markus, hoppas han blir lite mörkare med tiden så han blir riktigt blå/grön svart.
Markus_A Marcus hur stor är hannen Tomas Runt 16 cm gissar jag. Dom har ett riktigt roligt födosöksbeteende som kommer fram när dom får regnbågspelleten (den från SLU) som sjunker. Söker igenom sanden med sin nedåtvinklade mun men en väldig intensitet.
Markus_A Den ser bra ut den hanen Markus, hoppas han blir lite mörkare med tiden så han blir riktigt blå/grön svart. Jag hoppas också att han blir ännu mörkare ventrala sidan. Vet inte om det kommer med åldern? Dom är VF men har ingen aning om fångsplats, eller i vilken grad det påverkar färgsättningen. Tänk om han kunde bli så här: http://www.malawi.akwarysta.pl/foto/f_rostratus1.jpg Inte för att jag vill vara tjatig, men hur gick det men Firefishen jag skickade dig ett PM om?
robjo Kul att se Rostratusen i helbild istället föt via mobilen, Undrar om inte Tom ångrar sig nu när han ser hanen. Bra att du kpte den, jag visste att den skulle vara fin, även om jag inte sett den i verkligeheten. /Robban
Markus_A Kul att se Rostratusen i helbild istället föt via mobilen, Undrar om inte Tom ångrar sig nu när han ser hanen. Bra att du kpte den, jag visste att den skulle vara fin, även om jag inte sett den i verkligeheten. /Robban Ja jag är verkligen nöjd. Tack för förmedlingen till Pontus!!