BjöDeelay, det var inte snällt =(
Saulosi är mer eller mindre spikad, och delfinerna är sambons favorit.
Vad hade du själv haft i en sån burk, som inte bara är tråkiga tråkiga haplisar? Med tanke på inredningen och min smak så "måste" det bli ett kar med huvuddelen mbunas...
Mvh
Björn
Förstår att Delfiner är sambons favoriter. Min sambo älskade dom för att de såg så personliga ut...med huvudform och ögonen. Liknande den med störst puckel med mig...troligen pga att vi båda "puckel" utan hår på skallen *asg*.:D
Jag saknar mina Delfiner fortfarande trots att det var tre-fyra år sedan jag gjorde mig av med dom. De var dock livliga och honorna inte speciellt snälla med varandra. Det smällde i täckglasen hela kvällar ibland. Jag hade en hane med tre honor...ganska stora.
Faktiskt så tycker jag att du ska satsa på det som både du och sambon trivs bäst med och inte vad som är ballast för stunden. Våga stå emot trender...;)
Saulosi har jag också haft och den blev jag lite besviken på. Inte alls fullt så vacker hela tiden som man kan se på foton eller i karen emellanåt. Det är ändå en mycket vacker ciklid som är lite speciell.