StefanL Finns det inget val i programmet som heter "Ändra bildstorlek"? Du kör Linux va? Gimp är ett program för Linux baserade operativsystem om jag inte är ute och simmar.
StefanL Verktyget crop and resize i Gimp: http://docs.gimp.org/en/gimp-tool-crop.html Bra Micke....det bör nog hjälpa. Jag letade efter Gimp, men du var snabbare.:D
Erik-Osterlund Mm, det där var just en kommentar från en som kan fota - "oki, du gillar mina bilder nu, men själv är jag inte nöjd"... bara bre på och ge oss andra skuldkänslor!! ;) Erik, det blir något slags schvung i dina bilder som gör att de ser ut att vara tagna i sjön. Med mer skit/alger i karet så bor brichardin definitivt i naturen. I vissa av Deelays bilder så får jag samma intryck av gigantisk vattenvolym. Kanske handlar det om att fisken inte fyller hela bilden och att det kommer med mycket inredning? Hilsen, P Tack! Kul att du gillar bilderna. Jag ligger iofs inte riktigt i samma division som Deelay :)
Erik-Osterlund Tackar! Jag är ruggigt nöjd men det kliar så förbaskat i figrarna att skaffa ett kar till men det finns ingen plats :(
imported Erik Ö800 litersburken Rejält sjysst!!! Perfekta "färgövergångar" mellan "elementen" rent naturestetiskt...;) Mvh/Andreas.
cichlids4fun Erik Ö800 litersburken nice.. ett av de vackraste jag sett..... vad är det för mått på burken? känns som det är väldigt djupt men inte så långt...... vad är det för grejer? bakgrund och moduler?
Laesk Mycke snyggt Erik! Fast jag hade själv haft några anubias i de, eller varför inte lite vallisneria.. :)
Erik-Osterlund nice.. ett av de vackraste jag sett..... vad är det för mått på burken? känns som det är väldigt djupt men inte så långt...... vad är det för grejer? bakgrund och moduler? Tack! Kommer tyvärr inte ihåg vad modulerna heter... Men burken har måtten: 160x70x70 (inte riktigt 800 liter). Står 30 cm ifrån mitt 1225 liters som har måtten 250x70x70 så hela väggen är som ett akvarium :) Här ser man helheten, bilden är tagen av Deelay
Laesk Fy FAN va snyggt rent ut sagt! .... Påminner lite om i min förra lägenhet då jag hade två st 375 liters brevid TV:n ;)
Erik-Osterlund Fy FAN va snyggt rent ut sagt! .... Påminner lite om i min förra lägenhet då jag hade två st 375 liters brevid TV:n ;) Tack! Har funderat på att slänga ut TV:n och vända soffan mot akvariumen istället! :)
Laesk hehe :D .. ja de va gött å ha karen brevid , då de va reklam på tv:n va de bara å vrida huvudet lite å kolla firrarna ist
Alexander-Ylipaa Diskusbilder Längesen det blev bilder på riktiga fiskar :) Såhär ser mina yngel ut nu. Drygt 12 cm.