Micke Tack, bakrunden är de lila kronbladen på rudbeckian (växten som biet sitter på). Och en bild till. Optik: Nikkor 105/f2.8 VR Micro + TC-17 (180 mm) Bländare: f13 Slutartid: 1/80 ISO: 320
Micke Micke... se nu till att beställa lite tavlor av dina grymma bilder me! www.crimson.se :) Jag får se till att komma till skott någon gång. Ramar och paspartout inhandlades redan för ett par år sedan med sen har varken til eller ork räckt till att beställa bilder.
Laesk Jäklar Micke, den bilden du la upp nu senast va grym som attan. Tänk den i 70*70cm! Sköna å starka färger! Beställ!!!
Micke Jäklar Micke, den bilden du la upp nu senast va grym som attan. Jag tyckte ljuset var lite tråkigt, jag vill ha mer ljus framifrån på ögonen.
Cissi En häger på en telefonledning. Lite fräckt att en fågel på en meter kan sitta på en sån liten ledning!
Tony En häger på en telefonledning. Lite fräckt att en fågel på en meter kan sitta på en sån liten ledning! O fy!! Det där är väl en häger? Koinördars värsta fiende!
Cissi O fy!! Det där är väl en häger? Koinördars värsta fiende! Jepp, han sitter och spanar in dammen, tur för oss att man knappt ser fiskarna, massa växter som de gömmer sig i, men hägerparet vet vart de ska leta...
Micke Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @340mm Bländare: f4.8 Slutartid: 1/750 ISO: 320 Större format: http://www.riftlakes.com/foto/images/kZMY7UabKl.jpg
Laesk Större format: http://www.riftlakes.com/foto/images/kZMY7UabKl.jpg Hoho najs :) "så kör vi upp tummen i rumpan"
Rauken Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @340mm Bländare: f4.8 Slutartid: 1/750 ISO: 320 Kul Micka att du börjat skicka med inställningarna och optik, perfekt för oss nybörjare för att få ett hum om lämpliga inställningar, mm...
Wilhelm Optik: Nikkor 70-200/f2.8 VR med TC17 @340mm Bländare: f4.8 Slutartid: 1/750 ISO: 320 Ställer du in detta innan du tar bilden, eller är det nån grundinställning, t.ex P, som gör att det blir dessa inställningar?
Micke Ställer du in detta innan du tar bilden, eller är det nån grundinställning, t.ex P, som gör att det blir dessa inställningar? Oftast och till denna bilden använder jag bländarstyrd automatik (läge A på Nikon), då väljer jag bländare och kameran anpassar slutartiden efter det. För att få slutartider som fryser rörelserna fick jag öka ISO till 320.
Wilhelm För att ta bild på en flygande trollslända (min favoritslända) väljer jag då slutarstyrd automatik (S)?