joe
Hej! Antingen är jag dum, blind eller nåt annat - men jag försöker förstå hur jag ska kunna infoga de arter jag håller i medlemmarnas artregister och lägga upp mina akvarium också...men jag förstår inte hur jag ska göra???
Verkar som om jag först ska lägga upp arter? för att sedan kunna lägga upp mina akvarium?? Jag är medlem och jag är inloggad när jag försöker.
Kan nån ge mig lite hjälp på vägen - tack.
Robin
Jag tror inte att det fungerar 100%igt ännu.
Wilhelm
En del verkar kunna lägga in arter och andra kan inte.
T.ex jag
Lutt
jag loggade in men sen blev det som wilhelm
Joakim-Draktoft
Har felsökt nu och det visade sig att vid valet Mina arter görs en behörighetskontroll som levererade ett nollresultat vilket gav effekten att behörig användare inte var behörig.
Att lägga upp egna arter har fungerat hela tiden därav att det kommit in poster under Medlemmarnas arter, det har dock ej gått att få upp en sammanfattande lista på egna arter för att redigera/radera.
Skall nu ha löst problemet och ser gärna att någon omgående kan verifiera detta. Har endast gjort snabbt test med testkonto.
Det som dessutom kan behövas kompletteras är en en enkel guide om hur funktionen är tänkt och vad som krävs för att lägga upp egen art och eget akvarium.
Skall försöka åstadkomma detta inom kort.
Wilhelm
Ja nu har jag lyckats, man måste tydligen göra det i rätt ordning.
Och sedan komma ihåg hur man gjorde.
Ska försöka skriva ihop hur jag gjorde senare idag när jag vaknar till liv. :)
Joakim-Draktoft
Steg1. Lägg upp dina arter från artregister
Steg2. Lägg upp akvarium och välj från dina arter
Lutt
man kan inte radera än märkte jag
Joakim-Draktoft
Samma behörighetsproblem vid raderingen....... skall vara löst nu.
Mikael_S
Funkade bra att lägga in arterna i registret. En tanke med medlemmarnas akvarium, när man tittar på någon annans akvarium skulle man då inte kunna klicka på bilderna och få dem mkt större? En tanke som slog mig, kanske någon har påpekat det förrut lr om det inte har kommit igång än. Annars en väldigt rolig funktion med medlemarnas akvarium/arter.
joe
Ja nu har jag lyckats, man måste tydligen göra det i rätt ordning.
Och sedan komma ihåg hur man gjorde.
Ska försöka skriva ihop hur jag gjorde senare idag när jag vaknar till liv. :)
Ja gör det snälla - för jag begriper ännu mindre nu. Kan nån ge mig en tydlig steg för steg instruktion så skulle det vara guld - är antagligen något som är självklart som jag inte fattat någonstans i processen!
Tack!
Wilhelm
Gå till artregister
Välj art
gå till "Mina genvägar" höger sida.
Klicka på "lägg till art i forumsprofil"
Fyll i allt du vill och klicka på "skicka in"
Lägg upp alla arter du har.
Gå till Lägg upp akvarium (Under akvarium medlemmar)
Ange vilken typ av akvarium och mått
tryck på första art1
då ska du få upp dina registrerade arter.markera den, eller de du vill och klicka på uppdatera
och då ska det vara klart.
Hoppas det funkar!
Är inte precis nykter just nu, så det kan vara nåt fel. :- |
joe
Tack Wilhelm - rätt nykter är du nog för nu förstod jag och det funkade!
Ska fylla i vidare senare!
Tack - tack!
Joakim-Draktoft
Nu finns en enklare handledning skriven om hur man läger till art. Kommer även en om hur man lägger upp akvarium.
HenrikV
Tack Wilhelm!!!
Det blev ju riktigt kul nu.
Johan-F
Gå till artregister
Välj art
gå till "Mina genvägar" höger sida.
Klicka på "lägg till art i forumsprofil"
Fyll i allt du vill och klicka på "skicka in"
Lägg upp alla arter du har.
Gå till Lägg upp akvarium (Under akvarium medlemmar)
Ange vilken typ av akvarium och mått
tryck på första art1
då ska du få upp dina registrerade arter.markera den, eller de du vill och klicka på uppdatera
och då ska det vara klart.
Hoppas det funkar!
Är inte precis nykter just nu, så det kan vara nåt fel. :- |
Tack Wilhelm, äntligen så fattar även jag hur man gör.
stiffe
Går det inte att sätta in egna foton när man lägger till art i forums profil?
Wilhelm
Om man vill ändra något, eller lägga till, så klickar man först på mina akvarier och sedan så trycker man på den röda boken till vänster om soptunnan (under radera). Så kommer man till sidan där man kan ändra, lägga till eller lägga in ny bild på sitt akvarium.
Så den "röda boken" eller vad det nu är borde ha en egen rubrik.
Risk finns att ovanstående redan är känd, isåfall har jag gårdagskvällen att skylla på.
Joakim-Draktoft
Går det inte att sätta in egna foton när man lägger till art i forums profil?
Vi valde att satsa krutet på bilderna i artregister och för dessa kan man ju definitivt hjälpa till att bidra med sina ena bilder, genom att välja Lägg till artbild under Mina genvägar.
joe
Joakim Nu finns en enklare handledning skriven om hur man läger till art. Kommer även en om hur man lägger upp akvarium.
Kanon - tack både till Joakim och Wilhelm igen - dock kvarstår ett problem för mig. Jag tillåts inte redigera i mina arter. Inloggningen ger mig inte tillträde.Går detta att åtgärda?? Troligen - eller gör jag nåt fel nu igen?
Tacksam för svar.