Rickard81 Har ett tomt 300l kar med måtten 100*60*50(l*b*h) som ska fyllas men jag vet ej med vad. Skulle de funka med ett par Aequidens rivulatus? Eller har ni nåt annat tips? Hade i stort sett bestämt mig för discus men nu vet jag ej.
LN Klart du ska ha Discus. Här är en inspirationslänk till några av mina. http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=53949
Rickard81 Klart du ska ha Discus. Här är en inspirationslänk till några av mina. http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=53949 Snyggt kar de kanske blir diskus ändå, om två veckor så ska karet bli vattenfyllt iaf. Ska köpa en btn slimline och bygga ett lock till karet först.
Vic Diskus, 3 par fjärilsciklider och ett stort stim corydoras, tex sterbai och några rödmunstetror skulle jag satsat på. Då ska du få se på grejer..!
Rickard81 Diskus, 3 par fjärilsciklider och ett stort stim corydoras, tex sterbai och några rödmunstetror skulle jag satsat på. Då ska du få se på grejer..! Låter bra, de blir nog discus trots allt.
LN Jo men han gillade ju discus redan från början:) Problemet med den fisken är att den är omgiven av en massa myter om att det är en massa jobb att hålla just Discus. Jag skulle vilja säga att det är mindre jobb med Discus än med de flesta andra fiskar, bara man gör "rätt" från början och läser på lite grann vad dom behöver.
Alexander-Ylipaa Jo men han gillade ju discus redan från början:) Problemet med den fisken är att den är omgiven av en massa myter om att det är en massa jobb att hålla just Discus. Jag skulle vilja säga att det är mindre jobb med Discus än med de flesta andra fiskar, bara man gör "rätt" från början och läser på lite grann vad dom behöver. Amen!
Ola-Svensson Har ett tomt 300l kar med måtten 100*60*50(l*b*h) som ska fyllas men jag vet ej med vad. Skulle de funka med ett par Aequidens rivulatus?Jag tycker att det ar for kort. Rivulatus ar en stor aggressiv fisk.
MagArne Discus är riktigt fina, skulle jag med vilja ha men de kostar ju en slant. Du kanske skulle titta närmre på vad et finns mer för fisk i tropiska vatten? Även kolla up lite trevliga växter? Är själv mycket förtjust i det gröna ljuset från växtakvarium.