Undrar om inte en jumbo leptosoma också snabbt skulle bli en del av näringskedjan. I artbeskrivningen står det att dom blir 12cm. Det blir ju bara som en plusmeny för en frontosahane på 35-40cm. :D
I naturen lever frontosor på just Cyprichromisar, de är väldigt morgonpigga till skillnad från Cypsen så de kan få några lätta byten...
Men ska du ha nåt som pumpar yngel, i med två par prinsessor tror inte de skulle bli uppätna de gömmer sig under stenrösen om natten och på dagen leker de... :)
Men jag skulle vilja ha ett akvarium med enbart lamprologiner, en grupp Neolamprologus tetracanthus, kanske N. Sexfasciatus/tetrocephalus (stavning?), N. leleupi/cylindricus... Sen någon typ av ytlevare, cyprichromis kanske. Jag anser att dessa fiskar INTE är utfyllare, även om jag har dessa med troffar så räknar jag inte dem som utfyllare. De har helt annorlundra beteende mot troffarna och jag har alltid gillat substratlekare/ruvare så dessa arter är självklara för mig! Fast snäcklekare är ju schysta... Och troffar med :D
Frontosor skulle nog bli för stora för ett 540 liters, 720 skulle nog funka bättre.