imported
Hej!
Hej!
Du får säga precis vad du vill, Micke det xxxxx jag i!Jag står för det jag sagt mne vissa gillar visst inte framåtanda gå ------ vetja/Ann-Mari
Malawi-micke
Ciklid dag
Ja ja
Lungna ner dig om man hyr en monter på ca 10 kvm på stockholmsmässan kostar det utan problem 10,000 kr hur många tror du måste köpa av dig för at få in den summan sen finns det nog inte tillräkligt med företasg som kan få en så stor mässa att kännas levande.det kommer att kännas som att kasta in ett metspö i globen som man brukar säga.
imported
Hej!
Hej!
Ja ja /Ann-Mari*-)
Alexander-Ylipaa
Ja ja
Lungna ner dig om man hyr en monter på ca 10 kvm på stockholmsmässan kostar det utan problem 10,000 kr hur många tror du måste köpa av dig för at få in den summan sen finns det nog inte tillräkligt med företasg som kan få en så stor mässa att kännas levande.det kommer att kännas som att kasta in ett metspö i globen som man brukar säga.
Dyrt blir det, speciellt om man har diskus i de flesta montrar ;)
Btw, vad är det som Estland är före oss i ? När hade de ett ciklidevenemang med cirka 180 besökare? Eller akvariets dag? Eller rikstämma? Nejdu, det enda Estland är före oss på är alkhoholskatt, silja line och kriminalitet.
NewAgeMan
Hej!
Kan bara säga att detta lan:)d lindrigt sagt är TRÖGT!!Mvh Ann-Mari
Nej håller med dig...Gamla sovjetunionen hade tillskillnad till lilla Sverige ett mycket mer progressivt tänkande och allas idér lyftes fram på positivt sätt..Framför allt hade dom ett bättre hockeylag samt handbollslag.
хватит болтать! до встречи
Mvh Jan
Micke
Visst är svenska ciklidister tröga ;) Vi har världens äldsta ciklidförening med en aktiv hemsida, världens bästa medlemstidning om ciklider och årliga träffar med föredragshållare av världsklass. Några av dessa påståendena var föresten gamla citat från dig Ann-Mari :)
imported
Hej!
Hej!
Alex lägg av med skitsnacket,för det första har du varit där?För det andra dom har en akvaristik på uppgång och det endast 15 år efter sovjets fall,för det tredje ta en resa dit och åk rill Rocca al maare och titta i den akvariebutik som är nästa lika bra som leasing i Stockholm,jag har varit i Estland 60 ggr och sett utvecklingen där när det gäller akvaristiken,och inte nog med det det växer hela tiden jag har aldrig sagt att dom är i klass med oss däremot har jag sagt att om dom fortsätter i den spinn dom nu har så får vi konkurens.Estland är ett litet land ja,men växer på många olika sätt och akvaristiken är verkligen inte och ta miste om,Mvh Ann-Mari PS Håller för övrigt med dig om alkoholen och priserna:)PS det finns många privatodlare som säljer till butikerna bla den jag nyss nämt man köper också från Tjeckien:)
Malawi-micke
Ciklid dag
En fotograf med smak har talat
tack(jag har nikon med)
Ciao
imported
Hej!
Hej!
Till Micke Persson,jag vet Micke och det står jag för alltså dom possitiva delarna med vår förening jag är stolt över NCS självklart Micke,vad jag menade var att nå ut till en större allmänhet och få in flera medlemmar,men som sagt vi har ett CB i världsklass vi har en fantastiskt fin hemsida jag håller helt med dig Micke,men jag tror nogMicke du vet vad jag menade,Mvh Ann-Mari:)
Malawi-micke
Ciklid dag
Va då konkurens man kan väl inte konkurera inom en hobby eller.
tror inte att estländarna heller kan fylla en arena typ globen med deras ciklidfolk.
Ha det gött
Alexander-Ylipaa
Hej!
Alex lägg av med skitsnacket,för det första har du varit där?För det andra dom har en akvaristik på uppgång och det endast 15 år efter sovjets fall,för det tredje ta en resa dit och åk rill Rocca al maare och titta i den akvariebutik som är nästa lika bra som leasing i Stockholm,jag har varit i Estland 60 ggr och sett utvecklingen där när det gäller akvaristiken,och inte nog med det det växer hela tiden jag har aldrig sagt att dom är i klass med oss däremot har jag sagt att om dom fortsätter i den spinn dom nu har så får vi konkurens.Estland är ett litet land ja,men växer på många olika sätt och akvaristiken är verkligen inte och ta miste om,Mvh Ann-Mari PS Håller för övrigt med dig om alkoholen och priserna:)PS det finns många privatodlare som säljer till butikerna bla den jag nyss nämt man köper också från Tjeckien:)
Japp, har varit i Tallin, vackert ställe om man går åt rätt håll när man stiger av färjan. Har inte varit i akvariebutiken du nämner ovan, men kom gärna med fler butiker jag bör besöka. I Sverige finns det över en handfull ritkigt bra butiker enligt mig, och tror fortfarande inte alls att Estland har något att komma med i jämnförelse med sverige. Har du besökt någon akvarieförening där?
imported
Hej!
Hej!
Som jag sa Alex dom är på gång,butiken i Rocca al maare går verkligen inte av för hackor sist jag var där hade dom VF Tefediskus riktigt fina faktiskt,dom har en hemsida som påminner lite om ciklid.se du ka gå in och titta där adressen är
www.akvarist.ee ge dom tid Alex så kommer dom att bll riktigt braMvh Ann-Mari PS Det finns också en bra butik på Mulla tänav men den är svår och hitta till om man:) inte vartit där förut den ligger en bra bit från centrum,sen ska det finnas en bra butik i förorten Mustamäe
imported
Hej!
Hej!
Glömde säga nej jag har inte besökt någon akvarieförening där ännu men:) jag har kontakt med den ansvarige för akvarist.ee han heter Andres jalak,Mvh Ann-Mari
imported
Hej!
Hej!
Jo Alex en sak till,jag tror att skulle du besöka butiken i Rocca al maare så tror jag du blir ganska imponerad den är relativt stor ungefär som Leasing i Sundbyberg och det jag gillar där mycket är dom fantastiska designade akvarierna något man inte så ofta ser i Stockholm jag har sett modellar där jag inte sett i Stockholm i alla fall,men besök den den är verkligen värd ett besök,du åker buss från Tallinn centrum fråga på engelska efter Rocca al maare det är på höger sida färdriktingen på vänster sida har du Tallinns zoo bra att ha som riktmärke,Mvh Ann-Mari:)
imported
Hej!
Hej!
Ja nu åker man iväg till Estland men jag vill säga att nu har jag en ordentlig videokamera med mig ska försöka filma i en del akvariebutiker och lägga upp filmen på ciklid.se hoppas på bra film och förhoppningsvist en hel del ciklider på filmen jag är absolut inget proffs på videokamera men ska göra mitt bästa,Mvh Ann-Mari:)
Wilhelm
men ska göra mitt bästa,Mvh Ann-Mari:)
Det brukar han på nyårsafton oxå säga! :)
Bright_Blue
Hur många av oss på ciklid.se kommer ha nånting positivt i utbyte av Estland och deras akvarister? inte många tror jag. Men kul att du håller liv i tråden själv.
imported
Hej!
Hej!
Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-Mari:)PS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutiken
Lundensis
Hej!
Bright Blue det är aldrig fel och utbyta erarenhet med andra akvarister oavsett var dom bor.Tänk om en akvarist nõgonstans i världen skulle komma pü hur man odlar Altumscalar,jag undra hur mõnga som hõller altum dü skulle õka dit jag har en del felstavning det beror põ att jag sitter vid en estnisk dator lite annorlund tangentbord än sverige,Mvh Ann-Mari:)PS Ska till Roccaalmaare idag och filma i akvariebutiken
Ingen fara vi förstår dig lika lite vid en svensk dator ;).
Lutt
Ciklidens dag = Ciklidstämman tycker jag.
Trögt med akvarister i Sverige?? det tycker jag inte, enligt en undersökning i år ligger akvariefiskar på tredje plats över husdjur vilket jag tycker är bra nog.
Vi är en hyfsad stor förening och vi har en riktig bra tidning, ett ypperligt forum och dessutom rabatterade butiker. Den sidan du länkade fattar jag nada av men jag tror inte akvarist.ee är en ciklidsida utan mer allmänt inom akvaristik.
Jag har varken hört eller sätt nått från Estland i akvarieväg eller jo bara från dig annmari:)
Däremot tycker jag att man ser mer Danskar och Norrmän inom akvaristiken.