Alexander-Ylipaa Falköping Naaaa av en kille i falköping som är inne på discus sa det till mig o visade bild tom. Hurdan bild? Kan visa bild på en Pigeon och säga att en indian hittade den i Manacapuru :D
drd Alexander Ylipää;709805Hurdan bild? Kan visa bild på en Pigeon och säga att en indian hittade den i Manacapuru :D lol
Bos Det stämmer att man har hittat vilda 14-barsdiskusar även med Snakeskinmönstret. Akvarielagret hade en 12-bars vildfångad för ungefär ett år sedan, som kom in med ett gäng fångade i Uatuma. I "Bleher´s Discus" finns även bildexempel.
nils42 Fin fisk du har. Vet du vad den är korsad med? Vet du kanske också, om det finns cross med Heckel i naturen? Hälsn Nils
drd Det finns heckel cross i naturen, jag har en som har ett markant bredare band i mitten men som ändå har några svaga band bakom det.
nils42 Jag träffade också en i akvarieaffären, som påstod sig ha en cross mellan discus och scalare. Är detta verkligen möjligt? Är det en skröna? Hälsn Nils
matereo Jag träffade också en i akvarieaffären, som påstod sig ha en cross mellan discus och scalare. Är detta verkligen möjligt? Är det en skröna? Hälsn Nils :D Kanske nån har lurat på honom argus eller nåt heheXmas:)
malawijanne Jag träffade också en i akvarieaffären, som påstod sig ha en cross mellan discus och scalare. Är detta verkligen möjligt? Är det en skröna? Hälsn Nils Ja det tror jag nog du kan lägga till skrönorna.Janne
nils42 Ska vi ändå kanske tro, att discus är discus- scalare är scalare och att någon korsning mellan dessa inte är möjlig. Har någon sett sådana fiskar? Vad säger Ola Svensson, som är kunnig i det mesta? Hälsn Nils
Falkoping-Andreas Jag skulle vilja påstå att någon expert inte behövs för o säga att någon sådan korsning inte är möjlig....
nils42 Tack Andreas! Tack också för ditt snabba svar. Kan du också berätta för mig, varför det inte är möjligt? Hälsn Nils
Falkoping-Andreas Jag tror att det är ungefär samma skillnad som mällan en chimpans och en människa.... de är lika i kroppens uppbyggnad men en blandning är omöjlig då de skiljer sig för mycke genetiskt.