Christian
När det gäller Canon-objektiv skulle jag gärna vilja ha ett L-objektiv: Canon EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM, det är väl typ 23.000 som skrämmer bort mig.
Köp för guds skull inte 28-300! Visst är de fruktansvärt välbyggt å ger grym skärpa i hela omfånget om man bländar ner nått steg. Men tyngden orkar du inte me så länge.. Använda de som "normalzoom" när de väger 1,6kg.. icke :) Sålde mitt rätt fort!
Föresten... har de vart orkan i din väska, eller har du alltid sån röra? :) Ser ut som ett bombnedslag hehe :)
[/quote
]Det ska bli kul att se din väska! Jag kommer troligen att skaffa en vidvinkelzoom också och då blir jag väl tvungen att komplettera med en större väska också. Men den nuvarande kommer säkert att vara den som används mest ändå, den är liten och smidig och man är tvungen att tänka efter på vad man ska ta med sig.
Kan varmt rekomendera Sigma EX 12-24/4,5-5,6 DG HSM :) Gediget å välbyggt.
Jag har också en sån väska du har (modellen tidigare) å den använder jag mest faktiskt.. de är inte ofta man behöver alla objektiv/hus då man ska ut på nått, men när man väl behöver de så kan de va gött å ha en stor väska.