Laesk Ohh trevligt :) Sen verkar de som om jag får sålt mitt 300/2,8 ikväll.. kommer förbi en kille som ska kika på det. Visst 300/2,8 är mkt skarpare än 120-300/2,8 .. men zoom är alltid gött. Å ha pengarna på banken är roligare än att äga båda. Eller roligare å roligare, känns bättre iaf!
Wilhelm Längesen någon visa sin kameraväska här nu... Min väska, som innehöll en Chinon systemkamera en gång i tiden. Plats för kameran och mer minne!
Laesk najs wille :P Happ då har man gjort en kanonaffär igen hehe... köpte mitt 300/2,8L USM i mars för 18 000kr... sålde det nu ikväll för 19 000kr :)
cfakvarielagret najs wille :P Happ då har man gjort en kanonaffär igen hehe... köpte mitt 300/2,8L USM i mars för 18 000kr... sålde det nu ikväll för 19 000kr :) Hoppas det finns ett spam för sådant skryt usch
Laesk Hoppas det finns ett spam för sådant skryt usch Du vet nog inte vad "spam" innebär... aja sorry, tycker bara ni andra ska göra bra affärer också! Man kan spara/tjäna mkt pengar genom att köpa av rätt säljare, o sälja till rätt köpare.
cfakvarielagret Du vet nog inte vad "spam" innebär... aja sorry, tycker bara ni andra ska göra bra affärer också! Man kan spara/tjäna mkt pengar genom att köpa av rätt säljare, o sälja till rätt köpare. När du växt upp o ser tillbaka så kommer du nog att skämmas
Lutt Det är alltid trevligt att tjäna pengar och grattis Laesk till en bra affär. Jag har följande: Nikon D40x 18-55mm 3.5-5.6G AF-S 55-200mm 4-5.6 AF-S VR 150/2,8 DG HSM macro
Wilhelm Nu har jag en ny kameraväska! Mina snälla barn tyckte att jag skulle få en ny o fin väska. Precis vad jag behövde, varken större eller mindre.
drd Köpte ju en hel del nytt i staterna förra månaden och nu har jag detta i min nyinköpta lowepro axelväska modell gigant. 1. canon eos 30d 2. canon eos 40d 3. canon 17-85 is 4. canon 100 2.8 macro 5. canon 10-400 is 6. canon speedlight 430 ex 7. canon ir sändare st-e2 8. sigma fisheye 10 mm 2.8 + lite olika stora minneskort och laddare och extrabatteri och smått o gott. Kommer snart en bild om nån vill se röran ;)
Niklas-Olsson Kommer snart en bild om nån vill se röran ;)Klart vi vill se röran..:) Hur mycket tjänade du ungefär i % på att handla prylarna där borta? Vad köpte du?
cichlids4fun HAr äntligen köpt en liten rygga (hama) och fyllt på med ett macro och ett zoom. tamron 90 f2.8 + beercan 70-210 f4 innan fanns minolta 28-75 f2.8 och sony 18-70 nu måste jag bara öva på att fota med dem oxå ;)
drd Har inte råd Laesk ;) Budgeten är spräckt för oktober redan nu, ligger hemma med feber och halsont nämligen :(
Byttorp Uppdatering av väskan 1: Canon EOS 30D SÅLD men bilden är inte ändrad... 2: Canon EOS 40D med Canon Batterigrepp BG E2 3: Canon EFS 10-22mm USM 4: Canon EF 24-105mm 1:4 L IS USM 5: Canon MP-E 65mm 1:2.8 1-5x 6: Canon EF 50 mm1:1.8 II (samt soligor extention tube) 7: Canon EF 80-200 1:4.5-5.6 med Kenko C-AF 1,5x teleplus konverter 8: Canon ST-E2 Speedlite-sändare 9: Canon Speedlite 580EX Blixt 10: Canon Macro Ring Lite MR 14EX 11: Sony DSC-W5, backuppkamera 12: Canon Remote Switch RS 80N3 13: Swarovski 1100mm adapter för att koppla kameran till min tubkikare Swarovski AT 80HD. Nytt i väskan är ett Canon Macro 100 mm och en Canon 2x converter. På sikt funderar jag väl på att byta ut min 40D mot en 50D. Förutom detta tillkommer ett Manfrottostativ och ett Giottosstativ. Divers hoyafilter som tex polarisation, IR, ett par 16 gb minneskort mm.
Byttorp Är det här nya köp & sälj tråden? ;) haha...jepp, ett fotosidan.se i miniatyr. Snart kommer ju min nya 50D också...men Micke, det är inte köpt här;)
Guy_P haha...jepp, ett fotosidan.se i miniatyr. Snart kommer ju min nya 50D också...men Micke, det är inte köpt här;) Trodde att detta gällde alla, men tydligen har jag fel. Marknadsföring och reklam §17 Annonsering för produkter får inte förekomma på forumet. §18 Marknadsföring, recensioner och diskussioner av produkter får inte förekomma på forumet av person med ekonomiska intressen för produkten, utan postas i egenskap av privatperson i form av konsumentinformation. Undantag från detta kan ske efter erhållet tillstånd från styrelsen i de fall där medlem tagit fram någon form av medlemsrabatt för NCS medlemmar. §19 Försäljning i alla dess former (köpes/säljes/bytes/skänkes) får inte förekomma på forumet. Detta hänvisas till avdelningen ”Köp & Sälj” på Ciklid.se
Ola-Svensson Trodde att detta gällde alla, men tydligen har jag fel.Nej du har rätt, det gäller alla. Framförallt §19 bryts det mot ofta i de här tråden.