A Akvariet som Lene länkade till ovan har en inredning som kan passa dvärgciklider ganska så bra även om de i regel föredrar en mörkare botten. Tänk på att inte ha en alltför kraftig cirkulation i karet även om en bra filterkapacitet är att rekomendera. Vidare så kanske du ochså har klart för dig att många dvärgciklider inte lever så länge...:(
Off topic Lene men jag skulle behöva få tag på en billig digitalkamera och har nära till Ullared...Tack för tipset!;)
Mvh/Andreas.
Med rötter i akvariet får man ju lite grumligt vatten vare sig man vill eller inte. Det syns inte så mycket på bilden men om man kollar "på längden" i mitt kar ser man att vattnet är lite grönbrunaktigt. Mm, botten är lite för ljus (engelsk sjösten?) med det skulle nog bli ganska dystert med både mörk bakgrund, mörka rötter och mörk botten.
Jo, vår kamera, Samsung Digimax S500 (5,1 megapixels, 3x optisk zoom) kostade cirka 1200-1300 (tror det var 1249:-) på Ge-Kås! Täcker våra behov än så länge och lagom avancerad för amatörer som vi.
(PS: Även om det länkade SA-akvariet står på "Rembrandts" användare så är det mitt kar och jag som fotat bilden, men det är han som är NCS-medlemmen i familjen)