Henrik Hei fra Norge.
Mine Pearsei og mine Boucorty har nå i lang tid gått sammen med en gjeng småyngel med lengde 2-3 cm. Disse fiskene er fult utvokste hvor hannene måler 35+ cm fra ende til annen. Imidlertid om de skulle slumpe til å "prøvesmake" litt på noen småfisk så er det ikke vært mer enn en to/tre stk. som mangler. Min erfaring er at disse er utpregete plantespisere da salat, frukt ol. forsvinner fort. Jeg mener at en ihvertfall kan prøve om det skulle bli nødvendig å flytte på dem. Men det er vel dermed her som med all annen fisk at de er forskjellige ref. tidligere poster.
Henrik
Detta stämmer med mina erfarenheter också, men det gäller alla mina CA ciklider generelt (undantaget Parachromissläktet) att dom sällan eller aldrig äter ciklidyngel, men det är en helt annan sak med tetror, barber mm..
Sen har jag märkt att det kan spela roll om dom som små har växt upp med typ tetror eller liknande, då rör dom sällan dessa som vuxna heller, men släpper du i dom hos vuxna fiskar utan erfarenhet av dessa så är sanolikheten stor att dom ser dom som foder.. Och som sagt så spelar ju givetvis storleken på tetrorna mm en stor roll.
Mvh Jocke