Fengädda kanske vore något, men sötvattensnäbbgädda kan jag också tänka mig. Någon som vet om man kan odla fengäddor? Aggro mot varandra?
Klurade själv fram Tanganyika-ål av någon sort, men då får det bli i två separata burkar. Har för mig både de och fengäddorna är rymningsexperter, men, men - det får bli sten på täckglaset.
Hilsen,
P
Jag har en T-ål (Aethiomastacembelus elipsifer). Kan säga att dom bits rätt rejält. Och när det gäller att jaga småfisk och yngel så går den bet då den inte ser något på närmare avstånd. Synen är anpassad att se på närmast ca 30 cm avstånd.
Jag har även ett 10 tal nakatenga yngel som söker skydd hos ålen då den inte ser dom.
Matglad i räkor och flingor är den och äter allt som går att äta ,förutom växter förståss.
Har hört att ingen har lyckats fått lek på denna ål men jag vet inte om det stämmer. Vi har haft en hona och en hane tillsammans och man såg ganska lätt att dom tyckte om varann. Tyverr så dog honan av någon mystisk anledning.
Älskar min lilla ål och skulle aldrig ta bort honom då han skänker på någotvis balans i mitt lilla 540. Riktigt komisk fisk må jag säga ,ett plus på att han är söt oxå. :)