Tack för alla svar! Jag skulle vilja ha några lite mindre centralare tillsammans med bjässarna (när de väl vuxit upp). Finns det några som ni kan rekommendera? Jag ska har Oskar och synspilla i karet. Detta är utgångspunkten. Tänkte köpa 5 av varje och låta dem para ut. Eldbuken får nog oxå vara med på ett hörn, har haft den tidigare och tycker att den är mycket trevlig. Vill heller inte ha för mycket eftersom karet bara är på 720liter. Hur vill CA ha det, trångt eller "luftigt"? Kan väl minska bråken ifall det är väl befolkat eller?
Jag skulle nog ha nöjt mig med Synspila, Oscar och Eldbuk i ett 720, om båda dom stora arterna parar ut så är det ändå fiskar som blir 30 cm..
Synspilan bildar dessutom väldigt sällan stabila par så där skulle nog jag spara 2 honor till hanen, det har jag och det verkar funka bra, hanen leker med båda, sen skulle nog jag köpa 6 st Eldbukar och behålla alla även i vuxen ålder.
Du kanske kan satsa på någon icke ciklid med, som 5-6 Skivtetror tex? Det tror jag mera på än att det ska vara ytterligare en ciklidart..
Mvh Jocke