Mike_Noren kan olika raser av frontoser leka?:^):^):^):^):^):^):^) Säkert, men varför skapa en medelmåttig hybrid istället för två fina raser?
Mikael-W Jag tänkte mer på hur man vet om två frontoser är av samma "fras" För det lär det krävas DNA-analys. Se Ola Svenssons artikel på sid 54-56 i Ciklidbladet nr 4/2007. Men Cyphotilapia frontosa går att skilja från Cyphotilapia gibberosa, frontosan har 2 rader fjäll mellan övre och nedre sidolinjen medan gibberosan har 3.
cfakvarielagret Mikael För det lär det krävas DNA-analys. Se Ola Svenssons artikel på sid 54-56 i Ciklidbladet nr 4/2007. Men Cynotilapia frontosa går att skilja från Cynotilapia gibberosa, frontosan har färre fjäll mellan övre och nedre sidolinjen. Lite ironi känns som oviktigt vetande men det ska ju finnas arbete för alla
Micke Mikael Men Cynotilapia frontosa går att skilja från Cynotilapia gibberosa Cyphotilapia väl, eller är det en malawi/tanganyika-korsning? ;)
Mikael-W Cyphotilapia väl, eller är det en malawi/tanganyika-korsning? ;) Tack Micke, så är det. Personligen vill jag definitivt inte skapa korsningar, inte ens sent på en fredag kväll. (Har rättat mitt inlägg nu.)
Mikael-W Lite ironi känns som oviktigt vetande men det ska ju finnas arbete för alla Ja, funderade själv över om denna info ger mervärde. Men bara ett ögonblick, sen övervann ciklidintresset detta tvivel. Och, lite ironi är alltid välkommet, och hälsosamt.
Mike_Noren känns som oviktigt vetande Ja, varför skulle man vilja kunna se skillnad på två olika arter? ^o