Kjell-Fohrman Stuart Grant har tyvärr tragiskt avlidit i en hjärtattack. Stuart är utan tvekan den person i världen som betytt mest för malawiciklidernas stora popularitet som akvariefisk samtidigt som han för många människor världen runt har satt landet Malawi "på kartan". Vi kommer att sakna honom både som person och inom hobbyn. Nedanstående foto är från Interzoo förra året där jag träffade honom senast
Gabbi Usch vad tråkigt. Tur man han träffa honom innan, fast synd att vi inte hann åka tillbaka som vi planerade.
StefanL Oerhört tråkigt. Har haft mailkontakt med honom en stund. Ledsamt att man aldrig hann träffa en person som Stuart Grant... En av ciklidhobbyns stora...
Tony Ja, det var sorgligt. Utan Stuart hade det nog inte sett ut som det gör på malawifronten :( Undra vad som händer nu, för det växer ju inte seriösa malawiexportörer på träd..
Micke Väldigt tråkigt. Vi minns med glädje vår vecka hos familjen Grant. Jag hoppas verkligen att familjen driver verksamheten vidare, kanske inte så mycket för att vi ska få våra vildfångade ciklider, utan mer med tanke de arbetstillfällen den skapar i ett av världens fattigaste länder.
Kjell-Fohrman Ola Mycket trakiga nyheter. Kjell, far man fraga hur du fick reda pa det? Familjen ringde upp Ad i morse (han lär ha dött kl. 04.00 svensk tid i natt) och Ad skickade sedan ut ett mail till några personer.
Kjell-Fohrman Det finns nu även en officiell bekäftelse på hans egen hemsida http://www.lakemalawi.com/
Daniel_N Mycket tråkigt. Synd att jag först i år upptäckte denna man och vad han betytt för ciklidhobbyn. :(
Anna-Osterman Mkt tråkigt att höra:( Hoppas det finns krafter som kan ta vid "Nothing on earth stays forever, but none of your deeds were in vain"
Lars-Andersson Stuarts begravning Stuart Grant begravdes på sin egendom i Kambiri Piont i söndags kl tre lokal tid. Det var" lågt räknat 1200-1300 begravningsgäster" och "alla var där utom presidenten". Alf från Norge, Larry från Canada och Ad var på begravningen.