Jag blir oerhört nyfiken på tekniken bakom karet. Hur är det byggt? Knappast helglas väl? Filtrering? Uppvärmning?
Otroligt snyggt är det i alla fall och med den storleken så ser det verkligen "naturligt" ut..
Jens
det står i ett rum källaren så sidorna o bakväggen är källarväggarna fram sidan har jag gjutigt själv tvärs över. botten är murade lecablock omlott sen ligger det en elgolvslinga inspacklad. sen har jag limmat en 5 cm styrolit runt om på väggarna. sen har jag tätat allt med glasfiberplast som man har till båtar som är färgad blå. har även en vanlig vattenkran i ena sidan till påfyllning på andra sidan är ett 50mm avloppsrör som går rätt utt i avloppet som överrinningskydd. pumpen är en vortech dammpump som pumpar 9000l i timmen. som filter hade jag ibörjan en dammtunna i ett angränsande rum men de funkade alldrig riktigt så jag tröttnade på skiten så stod det tomt några år.men så fick jag ett ryck köpte en filtermatta 1*1 meter som jag stoppade i kanske inte den snyggaste lösningen men funkar kanon lite sugen o tömma de o dölja de bättre .vi får se. belysningen är en metallhalogen på 400 w