A Ola... Att ngt tas upp som kan ha hänt tidigare behöver väl inte vara negativt? ... Det är därför man t.ex visar filmer om andra världskriget i grundskolorna!
Jag haller helt med. Det ar t ex omojligt att forsta Afrika utan att kunna dess historia av kollonialism, slaveri, folkmord och total kollaps av civilisation och historia. Afrika avfolkades och kollonialiserades. En kollonialstruktur las pa och en europeisk historia ersatte den egna. Hogkulturer som Stora Zimbabwe tillangnades antika pahittade imperier som Drottningen av Saba. Hela hogklulturen i Ostafrika kallades "Arabisk". Det ar forst under var livstid som Afrikas befolkning kommit upp i samma storlek som innan kollonialismen.
Det jag vander mig mot ar att gamla overgrepp pastas paga an idag och att man anvander dessa i debatten. Djurrattsrorelsen har i vissa fall anvant samma bilder i trettio ar trots att de lyckats bli av med just dessa overgrepp (vilket de forstas ska aras for). Men det ar inte seriost att fortsatta med samma exempel trots att man lyckats bli av med dem.
A[/quote
] Men när det gäller att det svenska lagförslaget ang pälsfarmar inte klubbats så kan ju "aktivisternas attacker" snarare vara ett argument för ovilja snarare än ett egalt motiv! En fråga om prioriteringar...
Det var miljopartister som klagade over att socialdemokraterna inte "kunde" ta upp forslaget till omrostning sa lange attackerna fortgick. Men nu har det gatt 10 ar och lagen har fortfarande kommit upp till omrostning sa vitt jag vet.