Ska jag vara ärlig så är den ganska tråkig för att vara en mbuna, jag har haft hundratals så det va inte bara just EN individ som vara annorlunda och tråkig, lite negativt kanske men efter att ha haft dom under flera år och i stora antal så är det min slutsatts.
I ett så litet akvarium kommer det sannolikt inte att finnas mer än en hane efter att dom blivit stora, iaf inte om du startar med 3.
6 par blandat med en del andra fiskar eller 2+6 eller fler honor, har du tur så får du då 2 revir och båda hanarna kommer att klara sig bra.
Dom är även lite känsligare än många andra mbunas, nästan lite åt demasoni hållet.
Tänk på att dom äter som grisar så dom blir lätt övergödda och sammtidigt då väldigt fula, därför får man tänka lite på hur man blandar dom så det inte är fiskar som äter långsamt i samma burk för då kommer dom bli smala snart.
Om det är just färgkombon du är ute efter så tycker jag att Melanochromis johannii är en klart roligare mbuna men har man fastnat för en art så är det ju svårt att avstå =)
Karet är 121cm långt där de ska gå, Tillsammans med P.Socolofi , Thropheops makokola reef , Hongi red top , Kommer inte köpa stora fiskar direkt utan ungdjur på runt 5cm. Vet inte om det har någon betydelse då de fått växa upp tillsammans. kanske köra 2+4 då ska de kunna ha 2 revir. Hur menar du med tråkig? Jämför gärna med någon art.