det var ju tråkigt att du inte får det att fungera som du vill
fiskar jag vet funkat
C. moori
P. spilonotus magunga
P. spec taiwan reef
Ps. acei
M. auratus (enligt din egen erfarenhet
En fisk som borde fungera är ju någon större Lethrinops eftersom dom är väldigt dåliga på att försvara sitt lekområde och blir ofta så till sig att dom inte ens verkar märka när andra fiskar äter upp romen framför ögonen på dom, det har hänt mig flera gånger när jag stått o tittat på.
Hoppas detta gav dig mer da.
Nu har jag 4 nya arter att pröva med. :D De 3 i mitten av listan har jag inte testat.
Med M. Auratus så blir det små gökmalar i mer än 50 % av tuggningarna. De låter lura sig gång på gång.
"Dåliga på att försvara sitt lekområde", sådan arter kanske det är som man ska försöka med. Men det stämmer väl inte med M. Auratus, eller?
Jag hoppas ju mest på Delfiner förståss iom att de har jag redan en vuxna firrar av 2+5. Mina Delfiner verkar vara så dåliga på att försvara sitt lekområde, så att det inte blir ngn lek. Jag har iakttagit flera lekförsök som inte blir av iom att Synodontisarna är där och stör. Några lekar har det blivit ändå, men inga gökmalar.
Å det där att jag inte får fiskarna att göra som jag vill. SÅ SKA det ju bara vara. Vore allt förutsägbart, vore det lika bra att ...........