Ola Jag trodde att black metal skulle vara tjuriga elitistiska enstoringar som lider av kunskapen att de ensamma ar bast i varlden. Crenicichla cametana alltsa, och den ar svart! Alternativt, pompos falsettsang i orkestrala arangemang och endast dagishart. En svart guldfisk alltsa.
Ni verkar blanda ihop det med Death Metal (som forovrigt ar overlagset black metal fast detta ar inte min "huvudgrej" forstas).
Strage listar lite vidioklipp pa http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2964&a=685865 (scrolla ner till 92).
Tja, du behöver iaf inte oroa dig för att jag blandar ihop Black/Death, he he...
Förrestan, ett förslag på "värdig" motståndare till "min" "kempetorsk" blir storkveiten(Hälleflundra) den passar klart in på dina kriterier ovan...8) Den är mkt tung och allvarlig.
Har du som kan "skilja på metal och metal" möjligtvis några förslag gällande ngn cannibal corpse (death metal(8o|)) firre?
En ciklid då alltså, om du håller dig till "reglerna" och inte föreslår andra fiskar lika osportsligt som jag...*-)*-)*-)(CARCHARODON CARCHARIAS renderar diskning omedelbart...)
Mvh/Andreas