För att i himlens namn så tycker jag så och vill ibland kolla vad som står om t ex troffar. Men nu syftade jag inte främst på mitt egna sätt att surfa på forumet utan för nya besökande som söker information.
Det finns för och nackdelar i allt och jag förstår Lars Andersson i hans diskussion runt detta ämnet. Vi behöver inte växla ut det mer än så utan kan komma överens om att vara oense.;)
Jepp visst kan vi vara ense om att vi är oense men som en vis man sa en gång - om två har samma åsikt så är ju den ene överflödig:S
Men som sagt det finns mängder av andra troffetrådar som man kan söka information i om man är nybörjare.
Vad jag inte förstår är varför det inte skall få finnas långa sociala trådar om ens favoritämne i forumet. Denna typ av sociala trådar behövs likväl som korta koncisa faktatrådar. Den ena typen (långa trådar) stärker främst gemenskapen, gör hobbyn roligare och i viss grad (om än i rätt liten grad) ger fakta. Den andra typen (korta trådar) ger främst fakta och stärker i viss grad gemenskapen (om än i rätt liten grad) - BÄGGE behövs och fyller OLIKA funktion i forumet.
Själv föredrar jag definitivt också korta trådar, men jag har för den sakens skull väldigt svårt att förstå varför man skall förbjuda långa trådar.
I en annan tråd i detta forum så frågades det varför antalet inlägg i forumet minskar - tror ni att antalet inlägg ökar om dessa sociala trådar stoppas vilket föreslås i det första inlägget i denna tråd?
Om man nu vill göra forumet mer lättläst och lättare att hitta i så vore det väl i så fall bättre att förbjuda långa inlägg, eller folk som skriver utan att göra radbrytningar och nya stycken, eller............
Som sagt jag tycker inte att vare sig det ena eller andra skall förbjudas.