Mina erfarenheter av Dimidiochromis compressiceps är att den inte är en så utpräglad fiskätare. Jag har haft den med både sauloi och demasoni (från 5 cm) utan problem i både 720L och 350L. De enda fiskar dom åt upp var när jag försökte med en koloni Lamprologus multifasciatus, men det visste jag var en chansning. Dom har ett roligt jaktbeteende; smyger fram med huvudet 45 grader nedåtvinklat för att avsluta med ett blixtanfall. När dom skall leka tar dock hanen ett stort revir.
Fryeri har jag haft med diverse små fisk utan några problem. Skall tillägga att mine exemplar av båda arter har ej vart VF eller F1, det kan ju påverka jaktlusten.
Off topic, har du kvar leulupina du köpte av mig? Är dom som producerar alla dina yngel?
Tack för det snabba svaret, då kan jag fortsätta med mitt "flytta runt alla fiskarna till nya kar", som jag startade med igår.
(Japp, det är ditt gamla N. Leleupipar som producerar en kull då och då. Ska de bli lite yngel som klarar sig, så måste jag flytta yngel till ett annat kar och det gör jag ibland. Paret gör verkligen skäl för namnet Apelsinciklid, för de är verkligen Apelsinfärgade. Ynglen är dock gulare, åtminstone till att börja med.)