En helt fantastisk nykomling hemma hos mig.
Men jag vet inte hur ja får dom till lek. En hanne o hona spelar för varandra mest hela tiden men inget mer.
Vad göra??
Har en trist liten kamera som inte gör denna fisk rättvisa men här kommer en bild på en utfärgad hona
får gratulera till en riktig kanon fin fisk till fisksamlingen. jag har haft mina irsacae i snart 2 år och har aldrig haft några problem med dom som jag hade med tidigare eretmodusar. Irsacaen är mycket snällare och lugnare och hanen är inte lika frenetisk i sitt uppvaktande som eretmodusen är. jag har fått ett 20 tal lekar men jag har nog bara fått 3 lekar som ynglena klarat sig på då ynglena är extremt kännsliga första tiden. Får du lek och ynglena blir färdiga se till o lägg dom i ett kar med en del inredning så de kan söka skydd under stenar o så. Det är något jag märkt ökat delen överlevande yngel på en kull.
Nu senast så la jag i en kull på 9st i mitt ancistrus lek kar med massa stenar o rötter för o prova bara då jag losat alla i 10 kullar på rad o nu så har alla klarat sig 8). Sörj även för god syresättning i karet.
Lycka till med dina små juveler.
jag har fö en hona i 900 baljan som ruvar i detta nu. ska se om jag kan ta en bild på henne.