Kul att du håller viktoriazebra och nyererei, har utöver västafrikanska ciklider försökt att få tag på lite ciklider från viktoriasjön men utan resultat. Speciellt nyererei som jag tycker är en av det absolut snyggaste cikliderna alla kategorier. Har fått lek på alla mina ciklider utom steatocranus spec gombe.
Har försökt att efterlikna miljön som för casaurius men dom vill inte riktigt komma igång. Har även testat sänka tempen något vid vattenbyte och sänka ph:t, men inget på gång ännu. Hur har du gjort för casaurius?
Helt ärligt gjorde jag inte något särskilt - och hade nästan gett upp på dem. Inte för att de inte lekte utan för att de grävde och byggde om snart sagt hela akvariet. Men jag strävade emot och byggde tillbaka och slutligen gav de sig och flyttade permanent in i en befintlig grotta. Allra först när de kom i karet så skapade jag några fler grottor/gömställen med uppochned vända lerkrukor. En av dessa blev slutligen en komplement till en stor stengrotta och så bara hände det. Till min stora förvåning...