Figge
"Tackar, jo dom fiskarna är vackra, det är därför jag har varit där 2ggr och fler resor lär det bli
ÅK åk åk då
Jag har fått några kullar på rabdotus och labiatus har lekt engång(men det blev inget) utan tempsänkning. Men jag skall göra iordning en akvarie på balkongen för att testa om jag kan få lite mer lek. Funderar på att få till en liten damm på landet nästa år där jag kan lägga dom för en kallperiod
Ej medlem där, men har varit där på besök 1gång, kanske går jag med någon dag, är du medlem?"
Nej i dags läget är jkag inte gcg medlem, men har för avsikt att bli detta under nästa år.
Vågar man fråga hur mycket en sådan resa kostar? om du inte vil lskriva det i forumet får du gärna pm:a mig om det.
Jag hoppas verkligen att du får lek på dem så att man kan köpa sig ett gäng så småning om :)
Iden om att ha dem i dam eller på balkongen framför allt låter jäkligt smart, släpper man i dem i mitten av april så får de ju en kall perriod fram till juni.. men de gäller ju att sakta kyla ned dem med innan de flyttar ut på balkongen.
OKej, jag kommer nog också gå med i gcg tror jag.
Det är väl ingen hemlighet vad resan kostar, flyg T/R ca 8000-9000, felipe ca 1500$-1800$ beroende på hur många man är/hur många mil man åker och då ingår precis allting(exporttillstånd, mat,boende m.m). Det enda du behöver är lite fickpengar till Öl och sovenirer :) Det är väldigt organiserat och du kan själv bestämma upplägget, nästa gång skall jag försöka få med tjejen och kanske min dotter så blir det kombination av solsemester/fångtresa.
Jag har ingen erfarenhet av andra fångstresor men jag hörde många historier från de två amerikarnarna som var med, de åker på ca 4 fångstresor om året till CA SA. De åker till ett land, de vet inte riktigt var fiskarna finns, tokfiskar från morgon till kväll, äter dålig mat, blir alltid magsjuka (ena amerikanen hade med sig ett helt apotek som han aldrig behövde använda), sover dåligt, svårt att hålla fiskarna vid liv och inga tillstånd. De kommer hem och är nästan tvugna att ta semester hemma för att vila upp sig igen.
Denna resan liknande ingen av deras tidigare resor, de tyckte detta var den bästa resan dom hade varit på och skulle åka tillbaka igen, det säger rätt mycket om vad man får av Felipe. Jag tycker det är väldigt prisvärt och Felipe är en grym guide som vet mycket, inte bara om fiskar utan djurlivet, fåglar, växter m.m. Reklam reklam men jag kan inte låta bli jag är så nöjd med mina resor.
Jepp jag kommer nog sätta ut ett par (från min första resa) på balkongen snart och testa, kommer använda en doppvärmare så dom inte fryser ihjäl.