Ola Jag tror att du har fel (men vet inte). Orsaken till att det varit att slänga pengarna i sjön tidigare är att vi haft så bra vatten. Koraminet har ändrat situationen en del. Någon som vet kan ju gärna tala om ifall vattenberedningsmedel fixar kloramin.
Ja, jag vet att vi har diskutterat detta med vattenberedningsmelel och kloramin i andra trådar,
Men jag tycker att det fortfarande är aktuellt, framförallt när man läser att det kommer nya dundermedel som zoohandlarna ska tjäna pengar på.
Jag har ju förklarat vilka hemska problem jag hade med mitt vatten. i min tråd.(hur man bygger en energisnål odling).
Jag testade citronsyra, aquatan, auasafe och ett par andra vattenberedningsmedel som jag inte kommer ihåg namnet på, inget hjälpte.
Det var bara ett kolfilter som hjälpte.(investeringskostnad 600 kr).
Sedan om det var kloramin koppar eller tungmetaller som var problemet med mitt vatten, det spelar ingen roll, för att kolfiltret tog bort alla problem.
Jag har även köpt ett litet kolfilter på mitt nya ställe där jag bor, inte för att jag tyckte jag hade några större problem jag ville bara testa.
Och vilken skillnad det blev när jag började med kolfitret.Janne