Alexander Ylipää;712641Får man boka in ett besök redan nu? :)
Du skriver att du funderade på kallvattensfisk. Guldfisk ? :P Jag tror att ifall du isolerar det rätt så ska du nog kunna hålla värmen uppe nog för att kunna ha tåliga ciklider. CA? Givet! Kör hårt :)
Jo guldfisk som foder hehe. Nä det är klart, helst så vill jag köra på antigen en stor SA biotop med skednosar, redtails, arowana och stora feta festaes :) Eller så köra på kanske 4 st par med viejor och någon alligatorgädda i en ca biotop. Får isolera ordentligt och sen får jag utvärdera efter en vinter helt enkelt :)
Sen till frågan om solenerig så är det ju så att om man bor i norra Sverige så är solen typ uppe 2 timmar om dagen när det är som kallast. Å då kanske det inte hjälper så mycket... Men tanken har slagit mig, samma med någon form av värmesystem. Har tex funderat mycket på luftvärmepump som skulle kunna få värma upp luften runt om karet. Då borde ju karet hålla sig varmt också tycker man. Finns luftvärmepumpar som lätt klarar att hålla en 50-60kvadrat stor lokal 25 grader varmt. Å då borde det fungera att hålla kanske 10 kvadrat varmt runt om karet. Eller?