Vi behåller våra salvini. De hade precis ynglat av sej när jag skrev det första inlägget och efter jag skrev det förra hade de börjat attackera vår stora mal som vi haft i snart 20 år så det hela behövde lösas omedelbart. Det visade sej att en bekant hade ett 110-liters kar som stod oanvänt, så nu har vi salvinierna i det. det var ett sjå att slanga över alla yngel, men det verkar som om de flesta klarat sej i alla fall. Hade de gått kvar i den gamla burken så hade de blivit slukade av botierna, de är ju ruskigt snabba på att snatta yngel, nu har de en chans i alla fall.
Tack i alla fall för alla tips, de kan vara bra tt ha om det trots allt inte skulle fungera i längden. :)
jag tog ett par bilder, men tyvärr är kvaliten inte så bra. Firrarna var nyflyttade, det var fortfarande fullt med luftbubblor kvar i burken och jag hade bara mobilkameran. Inte är jag nån mästerfotograf annars heller. Lite begrepp får man i alla fall. Fiskarna är ganska unga, vi köpte dem när de var små i våras och de ynglade av sej första gången i somras.
salvinipar
salvini med yngel
salvini med yngel igen