Niklas Alt. 1 enligt mig. Köpte från början 6 cupido i mitt 375 o har haft dem med en ganska ettrig vf apistogramma från peru (1+3 från början).
Apistosarna har dominerat över cupidona, hade även ett fjärilsciklidspar som skulle köra bort cupidona när de önskade. Så enligt mig är de otroligt snälla fiskar, som bara kivas sinsemellan och det är kul att se på. Mina har lagt ägg en gång o projektet just nu är att det ska lyckas fullt ut. Försöker därför skapa ett så lugnt 375 som möjligt åt dem. (Klurar väldigt mycket på vad det var som triggade dem till lek).
Bra sällskap till dem tror jag är schackisar, samt diskus.
Om jag hade satt upp karet igen, hade det blivit 6-8 cupido, 5 schackisar, ett stim tetror (efter smak), några anostomus.
Lycka till!
Mvh Niklas
Har för mig att Weidner skriver i southemrican eartheaters att de kräver lågt ph för att leka, mellan 5-6 med närmare 5 om jag inte har helt fel..
Jag kan kolla upp det om du vill.
alternativ 1 och 2 är de som känns hetast, kör mina Crenicichla Wallacii med Satanopercor och choklader idag, och jag har aldrig sett Crenicichlan ens göra ett utfall mot någon annan än varandra i karet.
Men de kan ju gå kvar i 540 karet iofs.
Skulle jag få ut ett par som vill leka av Cupidosaran så kan jag alltid flytta in dem i ett 250 kar där de får gå själva, eller plocka romen till ngn annan mindre burk.
Ett annat kul projekt som kommer till våren är när jag skall sätta upp mitt 720 med, blir oxå endel rötter där i med BTN moduler.
i det karet skall Choklad Cikliderna gå och 6st Geophagus, har inte bestämt sort ännu. + 1 eller 2 sorter till.