Micke Hösten 2005 kom jag över detta paret.. hittade hanen då vill jag minnas Honan hittade jag i en annan affär på våren det året.Dom fannvarandra direkt blev ett väldigt stabilt och trevligt par ,sålänge dom inte lekte för när dom gjorde det så blev dom riktiga catepillar + ägaren fick ta på sig diskhandskar om man skulle rengöra en ruta typ,,Efter en hisklig uppgörelse med min Pearsei hane.som drog det längsta strået så flyttade jag ner dom i en 300L balja där bilderna är tagna där gick dom till sommaren 2006 då jag sålde dom vidare till Genarp...Tyckte det var lite synd om dom att dom skulle gå i så litet kar men det funkade hur bra som helst dom var inte skygga uan dom trivdes fint där här kommer 4 bilder på paret visst var dom fina?! Ursäkta bild kvaliten liten compact kamera användes på den tiden
Som Jaguarägare så blev jag glad när jag kom över den här trevliga tråden!:)
Äger för närvarande ingen duglig kamera att fota med , men det ska väl bli ändring på det.. :)
Fina bilder och trevligt att läsa att de finns entusiaster där ute och framförallt där nere i landet, som håller dessa kungliga fiskar! Jag har 4st (1+3) jaguarer i ett 960l. Där går även 2st fengäddor ,en splendida och en Loisellei.
Hanen, som är vildfångad, mäter 32cm och honorna,varav 2st är vildfångade,mäter mellan 25-28cm. Fungerar jättebra, han är jättesnäll med sina donnor!:D
Har ni fler blider att komma med så fram med dom!:D