Tack för svaren, kul med lite respons:)
Helenai: Så A. metae går atså att ha med andra ciklider i ett 325 l?
Jag tror inte jag ska ha didcus även fast dom är otroligt fina... Inredning med ganska "vassa" rötter är nog inte så bra till dom om dom går i panik.
Apistogrammor är absolut en möjlighet, men jag tror nog att det blir liiite större ciklider i det här karet...
Crenicichla: Jag är väldigt fascinerat av jordätare, men med en grupp på minst 5 Geophagus är det väl inte plats till så mycket mera i ciklidväg?
Ska man också ha minst 5 Biotodoma? Har för mig att dom är parbildande...
Boliviansk fjäril har jag haft, dom är riktigt snygga, men jag ska nog inte ha dom igen just nu, vill gärna prova några jag inte har haft förut.
Vad säger ni om 1.1 A. metae, 1.1 Biotodoma cupido (eller en annan mindre ciklid, Laetacara kanske...) och ett par scalarer? Och några malar och kanske ett stim tetror också.
Jag skulle nog vilja säga att Jordätare är min absoluta favvoritfiskar
Biotodomorna är ju inte haremlekare som vissa Apistogramma, men de är ganska skygga. De fungerar bäst i grupper om 5 och uppåt.
Däremot så skulle jag inte ha A. Metae och B. Cupido tillsamans, då jag hört att Biotodoma är extremt timida och att tom. lekande fjärilsciklider kan sätta dem på plats.
Jag har själv ett 375 kar som jag skall sätta igång med till våren.
Mitt planerade upplägg är 4-5st Bitodoma Cupido 1+3 Apistogramma Baenschi och 4st Shackbrädes Ciklider alternativt Apistogramma Agassizzi och tetror.
Ett tipps angående jordätare är att alltid köra dem i grupper, utom möjligtvis Brazilensis komplexet, har för mig att de kan gå 2 å 2.
Geophagus Brazilensis skulle funka ihop med A. Metae men de blir upp emot 30cm.