Har väldig oflyt i Lethrinops karet för tillfället. Tyvärr verkar den stora fina hanen också vara dålig. Den har börjat att hosta och går lite för sig själv. I går fick han ett uppryck och började sila sand igen och glida runt för att sedan återgå till småhostandet. Vad tycker ni att jag ska göra, medicinera hela karet med aquafuran eller octozin eller ska jag försöka hiva upp hanen och i med han i ett eget kar och medicinera honom där? De andra i gruppen verkar för tillfället att må bra. Far runt och betar på modulerna.
Vad matar ni era Lethrinops med? Jag matar med samma foder som uppfödaren, dvs tetra rubin och fryst artemia.
Mvh
Himla tråkigt. :(
Jag matar mina L Albus samt övriga sandlevande malawi med NLS 1mm Thera A som huvud foder, samt lite räkmix och spirulina super forte flingor.
Min VF A iwanda hane uppförde sig som du beskriver ovan innan han blev van vid NLS.
I ditt fall hade jag flyttat den sjuke till separat kar och medicinerat med Flagyl eller likvärdigt samt Nifurpirinol och bantat honom en tid för att försöka få igång magen med NLS sedan. Prova gärna med 0,5 mm eller 1mm så tror jag att det löser sig för dig.
Har själv haft sådanna problem med troffar som varit värre sjuka än dina och det har gått bra.
Mvh Göran