Micke Tackar för infon lutt (Leporacanthicus triactus L91)jo det lär nog bli några till framtiden finns en när besläktad till snö pleckon som har gula fläckar istället(kanske inte är alls när besläktad vad vet jag )men åxo vädigt fina några sådana i samma kar vore läckert fast jag har lite info att ta igen känns det som
Ja L091 har ju även ett roligt handelsnamn "three beacon pleco":D
Hmm de ända jag kommer på som har gula prickar i släktet är "golden nugget" malarna. Finns ju iofs många prickiga malar...men en snygg L082 såg jag idag och även någon Scobiancistrus art. Mjo malar är rena djungeln känns det som hehe.
[/quote
]Kul Micke!
Jag har själv alltid varit lite svag för malar, var och införskaffade 6 st L411 Hypancistrus sp "Monte Dourado" nyligen, och idag köpte jag en L031 Parancistrus sp, kul som attan:D
L411 är riktigt snygga ju och det var ju inte länge sedan dom och queens arabesque gick under samma Lnr. Det känns som de hittar nya arter i gamla arter hela tiden:P
Hade en släkting till L031 för några år sen, Parancistrus aurantiacus om du vet vilken det är...Parancistrus är riktigt häftiga med sina grova huvuden.
Btw jag köpte också malar idag, ett par L129 och ett par L333.