Hej! och tack för svar till den oinvigde...men jag undrar fortsatt om prisnivåerna - vad gör att L046 är så mycket dyrare. Är det "bara" att den är så sällsynt? eller räknas den som nån slags Rolls Royce i L-världen??
Gott slut och Gott nytt 2008
Som olaJ skriver är det exportföbud på L046, marknaden styr priset och folk betalar gladeligen 1000spänn för dessa vilket jag tycker är bra för då är det nästan bara folk som köper den för att odla (bevara arten) och det blir ju inte bättre av att dammar kommer att byggas i rio xingu.
Ja lite av en Rolls royce är det, men det finns så många andra arter man vill värdera lika högt, jag tex har även L025 som Rolls royce stämpel:P och de är oftast dyrare pga att det kostar att skicka typ 1 fisk per box och honorna är ganska eftertraktade av L025 också, var är dom:(!!!!
En art som kommer bli dyr om det nu är en ny art är en Leporacanthicus från Venezuela
http://www.youtube.com/watch?v=X_DWGkEsJ-k. Jag fick svar från dem att de hade skickat individen till nordamerika för att se om det var en ny art eller en mutation.
olaJ: Jag är avis på dina Peckoltia sp. "tapajos", de var ju riktigt snygga, synd att du inte lämnade en hona till mig bara:´( hehe
Lägger in bilder på min första och senaste kull av L205