Kan säkert fungera bra. De är ganska ihärdiga och kan smälla på rätt bra. Jag har mina 30 st + yngel i ett 325 liters och det fungerar bra. Dock ska de ner i lokalen och bo i ett 375 liters som blir perfa för dem.
Risken med att släppa ihop dem med bärnstenarna är väl att någon av eller båda grupperna åker på ngn form av sjukdom pga att de bär på olika bakterier. Eller så kan det gå hur bra som helst. Dumt att chansa.
Ang. att slå ihop grupper som du säger här om eventuella sjukdommar har jag en fundering....
Har slagit ihopa ett x anntal grupper utan problem. Dom har gått i olika kar men med vatten från samma kran och samma foder här hemma..
Detta har altid gått bra.
Skulle för ett tag sedan slå i hopa 1 liten grupp från här hemma med en liten grupp från ett annat ställe för att få en större grupp...
Detta slutade i katastrof och endast 4 firrar klarade sig.. Så av 2 små som skulle bli en stor finns nu ingen grupp alls..
Så jag undrar om flera har samma erfarenhet att grupper från samma lokal med samma vatten och samma mat funkar smärtfritt att slå ihopa medans att fiskar som stoppas i samma kar från olika personers kar funkar sådär?
Sedan undrar jag om flera har upplevt att undjur e inga problem att slå ihopa från olika personer, har funderat på om detta har med den ej invanda hirakien som stora djur har som eventuelt saknas hos ungdjur....
Skulle vara skoj att höra andras funderingar kring detta