Det ser bra ut. Är kopparrören för vattenbyten, beskriv gärna hur det fungerar och hur du har tänkt. Håller på att planerar för ett 720 som skall byggas in i en vägg mellan vrum och srum. och vill ha vatten in och ut genom golvet ner till källaren så slipper man dra slangar till och från badrummet.
//Peter
ritade ihop en liten skiss
tanken är att jag ska stänga kranen till huvudvattnet och öppna avloppskranen, sedan öppnar jag kranen vid karet det håley har jag borrat ca 20 cm ner så jag byter ca 1/3 del när vattnet kommit ner i den nivån.
När jag ska fylla gör jag bara omvänt, stänger avloppskranen och öppnar färskvattenkranen.
Sidosticket jag gjort är till för att kunna koppla på en sugslang när jag vill rensa botten.
Det andra röret har jag satt som ytavrinning, det borde nog varit ett par storlekar större men det hick inte, det var väldigt bökigt att komma igenom golvet. Det står en betongvägg precis där jag ville ner med rören.
Men det är väll bättre än inget antar jag, förhoppningsvis ska man ju komma ihåg att man håller på och byter vatten...men ibland så:o
Blev nått fel med skissen, får försöka göra om den