Svarar lite sent om sider på alla frågor och tackar för alla ryggdunkar.
Nu har vi gjort en version av planschen som passar som mittuppslag i CB.
daniel_i_malmö;717435Fantasktisk poster!
Sätt en rubrik på den och en liten karta över Viktoriasjön sen kan du sälja den till Viktoriaentusiaster över hela världen. Använd print on demand hos tex www.lulu.com eller http://www.cafepress.com så sköter de tryck och distribution och du kan få den listad hos Amazon etc. Tror jag har skrivit det tidigare men du borde verkligen sätta upp en sajt dedikerad till ditt otroligt ambitiösa Viktoriaprojekt.
Planer på en hemsida finns men tiden har inte funnits under hösten. Får bli ett vårprojekt. Tackar för tipset om siterna.
Absolut...och Endymions jobb runt Victoriaciklider borde belönas.
Jag har redan fått en fin belöning tycker jag.
[/quote
]Hur kommer det sig att dessa supersnygga fiskar inte är mer populära? Eller har jag missuppfattat det. Vissa verkar rynka på näsan när man pratar victoria ciklider. Många av dina arter som du håller endymion finns väl inte längre i naturen? När nånting som är sällsynt brukar vi människor värdesätta det mkt högt. Men inte i detta fall eller?*-)
Det är lite krångligare med victoriaciklider än exempelvis malawiciklider. Dessutom är det inte så lyckat att blanda yngel av olika arter om de inte är väldigt olika.
Jag har minst 2 arter som inte längre finns i naturen(Platytaeniodes degeni och Labrochromis ishmaeli), men antligen är det fler som är utrotade t. ex Haplochromis sp."red back scraper" som man fångade 3 st individer 1991 och därefter har de inte påträffats.