Tjo!
Eftersom det finns en hel drös med rockers på forumet tänkte jag göra ett tappert försök att få reda på all bra metal som släpps. Det kommer ju massor av värdelös smörja, så att hitta guldkornen kan vara snudd på omöjligt.
Just nu har jag ont om tips på skivor släppta 2008 (har väl inte kommit så många ännu), men jag kommer fylla på allt eftersom det dyker upp bra prylar, och jag hoppas ni gör det samma!
Tja, det är ju lite svårt att veta vad som blir riktigt bra i förväg. Framför allt stora väletablerade band tycker jag ofta tenderar att göra en besviken, förmodligen pga för högt ställda förväntningar.
Paradise Lost som väl i år firar 20-årsjubileum ska turnera en hel del i år efter vad jag hört så det är kanske tveksamt om de släpper ngt nytt men om jag får lov att ta mig friheten att summera fjolåret så anser jag att deras
In Requiem är en av de absolut bästa metalplattorna som släpptes 2007. Gillar man dessutom goth/doom så vågar jag nästan påstå att det är den bästa plattan någonsin!!! (Det finns ju inget bättre än när åldrande metalgubbar hittar
tillbaka till sina rötter... Långt ifrån alla klarar av det8)) Kolla upp den i väntan på årets "guldkorn".
Dyker det upp ngt intressant frampå under 2008 så ber jag att få återkomma.
Mvh/Andreas.