sendelbach vilken slags miljö gillar frontoser. har ni nån bild eller förklaring vill jag gärna se den;) Roligt att va här igen
Barracudan Först och främst stort akvarie. De gillar att ha några grottor att gömma sig i. De kan gräva, så se till att stenarna inte rasar.
sendelbach Först och främst stort akvarie. De gillar att ha några grottor att gömma sig i. De kan gräva, så se till att stenarna inte rasar. Akvariet är 660 lit. Duger det? Vill dom ha mycket eller lite stenar? Gillar dom växter?
sendelbach Jag har haft frontoser i en väldigt lång tid (ca 1 ½ år) och dom har inte visat ett enda lekbeteende. vad kan jag göra förutom att köpa fler honor? (har bara en kvar. Alla andra har dött) Eller går det att göra nåt annat?
kjaer Lite bilder från deras naturliga miljö här: http://www.fishaholics.org/gallery/thumbnails.php?album=topn&cat=2
Barracudan 660 liter duger bra. Det räcker med en grotta till varje fisk. Dom måste få platts med simutrymme också. Dom behöver inte växter, men dom störs inte av dom heller. Hur stora är dom? Det kan ta ett tag innan dom blir könsmogna.
sendelbach Här är några bilder på hur det ser ut. 1 alfahannen 2 akvariet bild 1 3 akvariet bild 2 4 den näst största hannen 5 honan Vad skulle jag kunna behöva ändra? Förresten varför är frontoserna alltid så gråa? Andra fiskar i akvariet är trewavasae,moori och livingstonii
Pettap Personligen så tror jag att du har aldeles för mörk inredning i ditt akvarium. Dom verkar färga efter om du har ljust eller mörkt i burken. //Peter
sendelbach Personligen så tror jag att du har aldeles för mörk inredning i ditt akvarium. Dom verkar färga efter om du har ljust eller mörkt i burken. //Peter jag tycker inte att det är mörkt i akvariet. det är nog bara kameran och ljuset omkring som gorde så att det ser mörkt ut