Den som bäst kan svara på din fråga är väl du Janne. När du köpte fiskarna så måste du väl fått veta vad du köpt? Köper man enbart fiskar på färg och blandar och odlar på dem så blir resultatet därefter. Jag menar att det är för svårt att artbestämma enbart på bild, för hybrider kan likna en av föräldern men inte den andra.
Självklart vet jag vad jag köpte, jag såg även föräldradjuren, men saken gällde ju alla eureka firefish hongie och röd rubin som vi har eller har haft i sverige, och vad era erfarenheter när det gäller dom fiskarna.
Ursäkta sedan att jag har varit lite otydlig med att säga att även jag är intresserad utav beteende på fisken, jag menar vi är på ett forum för ciklider och en tråd som handlar om afrikanska ciklider, men det är klart man kanske inte är intresserad av fiskens beteende för det.
Men det är jag, det var det första jag blev fascinerad utav.
Skulle jag bara vara intresserad utav färg och form då skulle jag köpt koi eller guldfisk, men då hade jag nog samtidigt varit på ett annat forum och diskuterat andra odlingsformer.Janne