Tycker ditt akvarium ser fin, fint ut:) Undrar bara om din kamera har obalans i färgerna eller om du har lysrör som ger gult ljus?
En kombination på ljus som blir supersnyggt är power glow+ gro lux eller Aquarelle+ Power glow tex:)
Roligt att du tyckte det såg fint ut, jag är väldigt nöjd för tillfället... Det är roligt att se skillnaden mellan panoramabilderna från 0131 & 0205!
Det följde med en gammal ramp som inte är helt hel med ett lysrör i som jag tror bara är ett vanligt varmvitt... ser ganska gult och tråkigt ut! Jag funderar på att bygga en ny ramp/hel låda över akvariet och har därför inte köpt något nytt rör. Funderar på att kunna styra ljuset med olika styrka och typ under dagen från gryning till natt.
Jag skulle vilja ha någon form av ljus i akvariet från 7-23 men det blir väldigt många timmar så om man har lysrörsljus under 8 timmar så kanske man kan ha någon form av gryning/kvällsmode övrig tid.
Jag tycker att det blir väldigt ljust med bara ett rör i. Men som jag förstått så ger ett standardrör mer "synligt" ljus så ifall jag byter till ett av ovanstående så kommer det bli mindre ljus i akvariet (fast väldigt mycket snyggare).