MikeW Micke Tackar Rikard! Saknar en Synspila Hane här hemma sen får jag lugna ner mig med mer fisk... låta de jag har växa till sig .. jo belysningen funkar kanske en aning mörkt längs in men det ser värre ut på bild Hej Micke! Karet blev riktigt bra! Fina bilder med... :) Saknar en synspila-hane? Har det hänt den du köpte av mig något? / Micke
Micke-Jarhl Har Reganina funnit varandra ännu?? Är min gamla lika blyg ännu? Stor fin är han med lite ärr på sidorna varit med en tid hehe.. men kurtisera honor kan han dåligt hehe jo han är blyg/rädd fast det har blivit bättre så vi får se hur det går framöver
Micke-Jarhl Hej Micke! Karet blev riktigt bra! Fina bilder med... :) Saknar en synspila-hane? Har det hänt den du köpte av mig något? / Micke nja ganska säker på att det är 2 honor jag har storleken mellan dom skulle varit mycket större men det löser sig nog hehe
MikeW Micke nja ganska säker på att det är 2 honor jag har storleken mellan dom skulle varit mycket större men det löser sig nog hehe Låter konstigt med tanke på hur din "hane" slogs med min över revir i mitt kar. Har aldrig sett en hona slåss så.....hmm.... / Micke
Micke-Jarhl Låter konstigt med tanke på hur din "hane" slogs med min över revir i mitt kar. Har aldrig sett en hona slåss så.....hmm.... / Micke Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe..
MikeW Micke Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe.. De två du har är inte från samma kull och den lite blåare var lite större när jag fick dem, vilket jag tvivlar på att den är nu. Den med bula gissar jag på är lite större nu. Trist att du tvivlar, hoppas att du inte tror att jag lurade dig. Det simmar en lite större hane i sandby vet jag.... / Micke
Micke-Jarhl De två du har är inte från samma kull och den lite blåare var lite större när jag fick dem, vilket jag tvivlar på att den är nu. Den med bula gissar jag på är lite större nu. Trist att du tvivlar, hoppas att du inte tror att jag lurade dig. Det simmar en lite större hane i sandby vet jag.... / Micke jag känner mig inte lurad Micke det är hel lungt de är så gått som lika i storlek men min ev hane har äggläggnings rör hihi... som sagt detta löser sig ingen fara på torpet hade gött Micke på din semester så hörs vi
Matz-Karlsn Ni som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art.
Lundensis Matz KarlséNi som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art. Kolla artregistret, men annars spontant närbesläktade arter till sebra och eldbuk. Finns ju en del. Två arter i ett 170-kar blir ganska trångt, men prova ifall det går. Går kanske att fixa med rätt inredning.
tjornpatrik Matz KarlséNi som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art. Kankse multispinosa?
salmberg Tid för någa nya bilder. Thorichthys aureus med yngel. Parachromis friedrichstalii med yngel. Kanske lite svåra att se. De är de gråa prickarna i högra hörnet. Fick lek på friedina 5 dagar efter jag köpt dom. De har nu varit frismmande i 2 veckor.
TomNordbeck snygga freddies! har också lek på mitt par just nu. Hur stort är intresset för denna ciklid ? skulle man kunna få sålt de flesta om man drog upp ett gäng ? skulle vara roligt att dra upp yngel av dom men måste ju kunna bli av med dom sen också för har inte plats för en massa freddies :P så hur stort är intresset ? tacksam för svar!
Ola-Svensson Matz KarlséNi som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art.Hejsan! Ställ den här typen av frågor i en egen tråd.
JockeB Tid för någa nya bilder. Thorichthys aureus med yngel. Parachromis friedrichstalii med yngel. Kanske lite svåra att se. De är de gråa prickarna i högra hörnet. Fick lek på friedina 5 dagar efter jag köpt dom. De har nu varit frismmande i 2 veckor. Kul med lite nya bilder, tråden har varit död ett tag nu så ös på bara:D
TomNordbeck kan inte lägga upp bilder direkt i forumet men här är några bilder från februari lägger upp dom med imageshack. först en fredrichstalii hane sen en sebra hane (skitig ruta)
imported Matz KarlséNi som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art. Panamense/panamensis .... vad den nu heter för tillfället http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=295
JockeB Panamense/panamensis .... vad den nu heter för tillfället http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=295 Dom skulle jag inte köra i ett så litet kar, jag flyttade mina till ett 250, då slutade dom leka, o jag gav dom 1 år, dom var bara skygga hela tiden fast dom hade massor med grottor o gömställen, sen flyttade jag dom till ett 900L då lekte dom efter 2 veckor o var framme hela tiden..
Niclas-Larsson Shit jag råkade radera bilden jag skulle posta....hur som helst har Pearsei paret & Boucorti paret rom samtidigt som ett av Splendida paren har yngel och allt detta på 3 sidor av samma rot :)
Lutt Niclas Shit jag råkade radera bilden jag skulle posta....hur som helst har Pearsei paret & Boucorti paret rom samtidigt som ett av Splendida paren har yngel och allt detta på 3 sidor av samma rot :) Men!! Ta ny bild, vill se:P