JockeB va faen nu då..? fick du en kamera av tomten..? Xmas:)[/QUOT Hehe njae, jag gav dottern en i julklapp;)
JockeB Mmmm, vilket ögongodis! , när släpper du ett par exemplar? :D Mvh Jari Ja du vet ju vad som gäller, har du ringt Finax?;)
JockeB Kan ju ta en på min Cyanoguttatushane också då, eftersom det varit på tapeten. han är ca 17-18cm.
salmberg Roligt att se lite av dina fiskar Best. Rostratus och Vieja heterospila är riktigt riktigt snygga.
jinnarparen Är det vanligt att ungdjuren har mera blått i sig och är mera prickiga? När de leker så blir de "vita" på främre delen och nästintill svarta på den bakre delen av kroppen. Prickarna finns kvar men är inte lika tydliga.
jinnarparen Beast: kul att se att du äntligen kommit till skott och börja fota dina fiskar. Du har ju massvis av fisk att dokumentera så det är börja att hårdträna med kameran. Ett tips är att skaffa en extern blixt som du kan ha på täckglaset, på så sätt så fryser du rörelsen samtidigt som du kan ta bilder med större skärpedjup. Båda dessa justeringar ger dig betydligt bättre bilder, se hur det gick för Peter "cichlids4fun" när han fick en blixt. Att tvätta rutorna är inte heller fel, men det har vi ju snackat om innan ;)
JockeB Beast: kul att se att du äntligen kommit till skott och börja fota dina fiskar. Du har ju massvis av fisk att dokumentera så det är börja att hårdträna med kameran. Ett tips är att skaffa en extern blixt som du kan ha på täckglaset, på så sätt så fryser du rörelsen samtidigt som du kan ta bilder med större skärpedjup. Båda dessa justeringar ger dig betydligt bättre bilder, se hur det gick för Peter "cichlids4fun" när han fick en blixt. Att tvätta rutorna är inte heller fel, men det har vi ju snackat om innan ;) Jo det blir en blixt framöver (och tvättade rutor;)) Nu finns ju kamera i alla fall så det går ju framåt:D
JockeB Roligt att se lite av dina fiskar Best. Rostratus och Vieja heterospila är riktigt riktigt snygga. Ja dom är fina, gillar mina "anknäbbar" mera o mera..
cichlids4fun Kanonbra jocke, bara att ösa på med bilder du har ju en del ovisade objekt... vad blev det för kaamera til dottern då?
JockeB Kanonbra jocke, bara att ösa på med bilder du har ju en del ovisade objekt... vad blev det för kaamera til dottern då? Nee det blev en Canon EOS 1000D
Lundensis Supercoola fiskar beast. Vore mer än skoj om du fick yngel av rostratus och istlanum, som du givetvis ska sprida på marknaden. Har själv min första riktiga kull av grammodes, fast larver än så länge.